AK

 Cvičení z architektonické kompozice

bude zadáno 14.10.

 Cíl:

  1. Uvědomit si principy a nástroje AK na konkrétním BARÁKU: jak je autor použil?
  2. Poučit a inspirovat se pro vlastní tvorbu.

 Pomůcky:

  • Šmírák nebo pauzák
  • pero/fixa, komiksové fixy, lihové fixy (běžné  fixy typu „školní družina“ nedoporučujeme kvůli tupé barevnosti…)
  • vlastní podklady k BARÁKU (fasády, půdorysy velikosti na A4)

 Zadání:

a) Na Vašem BARÁKU zkoumejte použití těchto nástrojů architektonické kompozice:

  1. Symetrie
  2. Asymetrie
  3. Rytmus/opakování
  4. Gradace
  5. Měřítko
  6. Proporce
  7. Kontrast/shoda
  8. Tektonika
  9. Těžiště

Může se stát, že některý z nich tam prostě chybí nebo není čitelný.

 b) Zkoumaný fenomén znázorněte graficky a komentářem.

 c) Připojte osobní reflexi k analýze:  doplňte (všechny) tyto věty:

  • Zjistil jsem, že…..
  • Uvědomil jsem si, že…
  • Došlo mi, že…..
  • Překvapilo mne, že….

 d) Na jednom zobrazení fasády ukažte min.3 možnosti, jak se stavba promění, pokud některý z významných kompozičních principů změníte. Volná tvorba. Doplňte komentář – poznatky: Jak se BARÁK změnil?

 e) Analýzu publikujte na blogu a svažte do „sešitu“……….. Jak bych k tomu přistupovala db – inspirace ZDE (udělejte to hezčí!!😀)

 Odevzdání:

  • Samostatná práce na ZAN 14.10. s možností konzultace s d+m 9-15h.
  • Termín dokončení tentýž den 14.10. do půlnoci: Fotky jednotlivých stran i celého svázaného sešitu na blog.
  • Odevzdání fyzického sešitu: až se setkáme ve škole.
  • Formát sešitu : A4 na šířku, vazba libovolná. Obálka budiž ochutnávkou obsahu.
  • Každý fenomén AK na vlastní stranu.
  • Vše ruční práce. Grafická úroveň co nejhezčí😊

Žádné komentáře :

Okomentovat