Feedback


Toto je shrnutí ankety o ZANu 2018-19


UČENÍ A JEHO FORMY
Zjistil jsem o sobě, že zvládnu...(14 odpovědí)
Pilovat dřevo, nařezat plech...
se kousnout a nespat. A prosazovat si svoje. Psát texty.
Nespať viac než 24 hodín, rezať pobytové schody so spánkovou depriváciou, poraziť to počítačové monštrum, pracovať v tíme (prekvapivo) a niekedy niečo vymyslieť aj pod nátlakom.
Pracovat ustavičně, dokud nejsem spokojená s výsledkem, což mě překvapilo, jelikož se považuju za celkem dost líného člověka.
nespat
řešit různé situace
Překonat negativitu a udělat plachtu na vanu. Ne tak dobře vždycky se dohodnout v týmu. Určitou míru disciplíny
Delší dobu nespat a stejně si práci na projektu užít.
10krát víc, než jsem si myslela na začátku školního roku
Mít život mimo školu, v předchozím ročníku jsem trávicí o hodně víc času ve škole
Přijímat názory ostatních a domluvit se na kompromisu, i když jsem já sama chtěla něco jiného.
Pomoct ostatním dostat FA ČVUT na čtvrté místo na závodě dračích lodí, na který se mi příšerně nechtělo ale nakonec jsem si ho převelice užil. A poprvé jsem viděl živého krtka na cestě zpět, takže ikdybych si ho neužil tak by to rozhodně stálo zato!
I věci, které bych dříve a možná i stále označil za "nereálné"...

Zjistil jsem o sobě, že mi nejde...(14 odpovědí)
Stříhat plechovky
dotahovat detaily? jsem lenoch; asi žádný velký novinky
Zas nie tak často pracovať pod nátlakom a rýchlo, spomenúť si na detaily, prezentovať, vyjadrovať sa priamo, dispozície?
Dostatečně vyjádřit a vysvětlit moje nápady a myšlenky.
nespat
pracovat na úkor zdraví (spánku)
Nespat a vždycky bezmyšlenkovitě dělat co se řekne
Naskicovat něco během chvilky
v plné míře navrhovat a obecně dobře pracovat kvůli ohraničenému času, který máme na škole. Myslím, že dokazala bych mnohem víc, kdybych mohla víc se soustředit na ZANu
Pracovat ve photoshoopu a dělat malé projekty
Moc mi nejdou kreslit výkresy. Vždycky něco přehlídnu, udělám čáru navíc..
Možná že mi občas nejde se tolik prosadit
V této oblasti jsem nenašel nic "nového", avšak opravdu jsem špatný na dodržování termínů a dokončování práce!

Jsem rád, že jsem se naučil (jmenuj 3 věci/dovednosti)...(14 odpovědí)
Domluva ohledně projektu(i čehokoliv jiného), nebát se zeptat, poradit si se vším
náš model byl skvělá zkušenost, práce ve skupině, posun v AutoCADu
Pozerať sa pred seba a nie do zeme, lepšie vnímať dôležitosť drobností, ktoré podmieňujú ako sa cítime v priestore, grafitti!
- postup při tvorbě návrhu - spoustu vědomostí, co se (ne)týká architektury - vytrvale pracovat
umět vypnout hlavu ačkoliv toho má člověk hodně, dělat z betonu, být trpělivý, nespat
lépe pracovat v týmu, lepší manuální zručnosti, pozorněji vnímat prostor
žít spokojený život, hledat nová řešení, netrápit se
schopnost přistupit na kompromisi , kašírovat, brousit a řezat flexou, , svářet, vrtat, hoblovat a zdít
Týmovou spolupráci, pozorovat a obdivovat architekturu kolem sebe, práci se spreji
pracovat v tymu; vnimat kritiku; postupovat dál v návrhu, nedržet se s prvním konceptem, jak to bylo se sklepem v prvním semestru
Pracovat v Archicadu, pracovat ve skupině, třídit porady
vyjadřovat svůj vlastní názor před ostatními (alespoň doufám), dělat modely ze sádry a betonu, přemýšlet nad architekturou z více pohledů
- Nevrhat se do projektu ihned, ale dát mu trochu čas na srovnání v hlavě a dozrátí.. - Úvod do strastiplného světa dispozic - Nevím jestli naučil, ale zkusil jsem si jak řezání cihel flexou, tak normální pilkou na dřevo, nákup materiálů, držel jsem porobetonovou tvárnici a hlavně zkusil si dávání a trhání vlasů (smíchy i zoufalstvím, jedno posiluje druhé - které co záleží asi od idividuálního přístupu) při maltě :-)
Nový druh přemýšlení (jako "architekt") Vytváření názorů, mluvit o architektuře... (to se budu samozřejmě dále učit) Pracovat ve skupině, zažít to!

Hodilo se mi, že umím... (14 odpovědí)
Pracovat rukama
spousta věcí z minulého semestru, vlastně i tohoto za pochodu
Stále si kresliť pre radosť. Prinútiť sa pracovať. Byť zodpovedná.
Nenazvala bych to tak, že umím. Spíš že už mám zkušenosti. Tudíž hodilo se mi, že mám zkušenosti s různými výtvarnými technikami.
ztloukat dřevo z minulého semestru a v Bauhausu si už pamatuju, kde co mají
vše co umím
spolupracovat
Rýsovat
některé programy na počitači, díky který jsem líp rozuměla projektu. A dobře komunikovat s lidmi a hledat pomoc, když ji potřebuju
Že už mám nějakou skušenost s architekturou
Alespoň základní věci s různým nářadím. Například, když jsme s Mončou pilkou na železo řezaly 17 dřevěných hranolů na modely kontejnerů, nebo s Natál řezaly a vratly sokl (i když je křivej).
Přistoupit na kompromis v zájmu ušetření času..?
komunikovat

Jsem rád, že jsem se odnaučil... (10 odpovědí)
Dělat všechno sama
bát se kreslit
Báť sa vyjadriť názor. Aj keď je to celkom rozporuplná odpoveď.
Nechávat vše na poslední chvíli.
stresovat se termínama, nemá to cenu
lpět na vlastních nápadech
Nevím
pochybovat o sobě (v studiu architektury)
Zatím nezvládám chodit všude včas, tak úplně nevím...
prosazovat jen to, co považuji za nejlepší.

BÝT ARCHITEKT
Jak se po roce studia změnila Vaše představa o práci architekta? (14 odpovědí)
Že dělat architekta není práce Po-Pá od 8 do 16. Je to něco, co děláme furt, jako práci, koníčka ale i ve volných chvílích.
Před rokem jsem prakticky nevěděl co to znamená - sakra dost!
Veľa práce, nikdy nič nie je finálne, vie mnohé a zároveň nič, ale snaží sa so všetkých síl a to ho šľachtí! Neexistuje možnosť na 100%. Malý polyhistor s veľkou zodpovednosťou.
Je to ještě větší dřina, než jsem čekala, ale nic, co by mě odradilo.
No je to stres :) o něco větši než jsem čekal. Ale lidi jsou milejší než jsem předpokládal. Aspoň zatím.
čím dál více je pro mě architektura obor bez hranic
Velmi. Myslím že jde dělat mnoha způsoby. Trend tíhne ke stresu a náročnosti, ale věřím, že záleží na každém jedinci. Moje představa je zdravá práce, která pomáhá okolí.
asi se moje představsa moc nezměnila, možna objevení že je to psychicky a fyzicky náročná práce. Vyhoření a vyčerpaní je velké riziko.
Už vím víc co to obnáší, že architekt vlastně musí umět a znát v podstatě vše
pochopila jsem skutečné náročnosti té profese, ale zároveň otevřela pro sebe nové věci, v kterých lze "hrát" a rozvíjet kreativitu
Moji představa se moc nezměnila
Představa o práci se asi zásadně nezměnila, ale zjistila jsem, že častou součástí jsou různé právní spory a tahanice. Ale když se na konci zadaří, tak proč ne. A taky jsem nabyla dojmu, že architekti nemají moc volného času na ostatní zájmy :D
Nijak výrazně.. Možná se zmírnila nekonečná sinusoida otázky "jsem na správné škole?" ne ve smyslu zdali to dělat chci, ale zdali to dělat zvládnu anižbych plýtval kyslíkem
Tuto otázku si dovolím trochu pozměnit a podal bych ji spíše jako: "Jaká představa o práci architekta se vám po roce studia vytvořila?" Před nástupem na fakultu jsem věděl, že architekt kreslí domy, nyní si troufám říci, že jsem se v jeho práci minimálně zorientoval. A i když stále neznám všechny úskalí tohoto povolání, vím, že to stojí za to vynakládané úsilí!

Která fáze práce (na projektu do Řevnic) pro mne byla nejzábavnější? (14 odpovědí)
Vymýšlení ho.
Hledání cesty, model
Úplný začiatok - vymyslieť formu, riešenie problémov a model.
Asi když už se vyklubal téměř výsledek. Možná atelierový týden, kdy vše začalo dostávat finální tvar/podobu.
kdykoliv měla Katka jiný názor, + dělání situace náměstí
workshop skuhrov, projekt VANA, (vše ostatní mne také náramě bavilo:))
Nezvládnu ohodnotit. Vše jsem si užil naplno!
Všechno bylo super
Finální model a celkově atelierový týden
vyroba modelu
Všichni váze mě přišli strjne zajímavé
Asi když už jsme dostaly základní představu o tom, jak bude dům fungovat a řešily, jak to přesně provedeme a jaké materiály použijeme.
práce na modelu řekl bych.. jak digitálním 3d tak cihlovym :-)
Prvotní plánování konceptu a návrhu + konečné vytváření sochy (modelu)

Která fáze práce na projektu pro mne byla nejtěžší? A proč? (14 odpovědí)
Model - shánění materiálů.
Všechan dokumentace - ve skupince trošku vázla komunikace a rozhoz sil.
Snažiť sa začať od začiatku, dať forme príjemnejší tvar. Všetky pôvodné nápady sa mi zdali priemerné, nudné a nebola som s tým v určitých chvíľach spokojná.
Možná ze začátku, aby se projekt ubíral správným směrem. (Nebýt vás dvou, tak nevím, jak by se to odvíjelo. Co bez vás budeme dělat?)
Cca tři dny před odevzdáním, ještě jsem byl při smyslech, ale síly už docházely. Poslední noc už nebyla síla ani na ty smysly, pak už to bylo dobré :)
Ladění společné představy o konceptu a vizích v týmu (často trvala velmi dlouho, šla do nejmenších podrobností a byla náročná jak fyzicky tak psychicky ale moc důležitá a jsem za ní rád)
Když jsem spal méně než bych potřeboval. Nebyl jsem tolik efektivní.
domluvit se v týmu, speciálně na začátkuuu
Začátek. Protože jsme ve skupině nebyli sehraní a měli odlišné názory, takže trvalo než jsme se dohodli na konceptu
začátek návrhu –> kvůli neurčitosti
Nejtěžší vždycky bylo opravovat chyby
Řekla bych, že to byla práce na modelu. Několikrát jsme zjistily, že takhle to držet nebude a podobně. I přes to je to ale moje oblíbená část.
Asi začít. Všichni požadují koncepty (což je řekl bych logické) a já zkrátka žádný na začátku neměl.. Ais byla chyba vložit se do toho v tramvaji hned po dostání zadání. :-)
Závěrečné opravy a dodělávky v kolečku: "řez, půdorys, fasáda, řez, půdorys, fasáda,..."

Člověk potřebuje dělat smysluplné věci. Jaký smysl by měla práce architekta ve Vašem podání? (14 odpovědí)
Dělat svět hezčí, nejen pro nás lidi ale i se starat o naší přírodu.
dělat radost lidem!
Vytvoriť niečo potrebné a dokázať to aj ostatným. Vytvoriť miesto, ktoré síce nemusí byť na prvý pohľad krásne, ale po čase si ho zaľúbite. Spríjemniť svet okolo seba.
Pracovat pro lidi a dělat je spokojenými. Pracovat na změně chápání veřejnosti, co(kdo) je architekt. Aby pochopili, že pracujeme pro ně, ne proti nim.
Umět pojmenovat problémy města a snažit se pomoci najít k nim řešení (najít řešení ale musí samozřejmě více lidí)
snažit se dělat svět lepším
Pomáhat lidem a planetě. Rozvíjet společnost i její hodnoty.
Architekt je jeden z mála, co má možnost pozitivně zasahovat do prostředi ve kterém lidé žijí. Relativně vznešené poslání a práce, která mi příjde smysluplná.
Architektura přináší radost, krásu, místo k bydlení a pobývání, je všude, je důležítá, ovlivňuje životy lidí... Navíc je spousta míst, kde by se architektura dala vylepšit a nejen domy by se daly zlepšit, ale i povědomí lidí o architektuře a o práci architekta.
zlepšeni kvality a funkčnosti života společnosti, přes které lze změnit i samu společnost
Tvoří prostředí pro společnost
Dělat radost lidem, pro které stavbu navrhuji, ale zároveň u toho myslet i na přírodu. Hodně mě baví přemýšlet nad tím, co je a není ekologické a jak by šly věci udělat jinak, zajímavěji a zdravěji.
Přispívání na "kráse" okolí, snad i pomoc lidem zařídit si pěkný domov v klidu a bez nějakého tlaku. Šetřit prostředí kolem nás.
Teď bych mohl vyjmenovat mnoho a věřím, že se mi v průběhu studia ještě spoustu odhalí. Nyní bych však chtěl vyzdvihnout možnost architekta povznést a zlepšit místo kolem sebe, okolní svět, a tím zároveň život svůj i ostatních..

ZPĚTNÁ VAZBA ZANu
Co mne v zanu nebavilo: (14 odpovědí)
Nic mě nenapadá.
Asi nic konkrétního, občas se asi při prezentacích dostavily chvilky nudy, ale tak to bude asi u každého někdy...
Možno stres v prvom semestri, keď som nevedela, čo a ako. Práca na betonovom modeli a podobne. Avšak, keď to človek prekoná, tak sa cíti skvelo a výsledok za niečo stojí.
Nic konkrétního i nekonkrétního mě asi nenapadá. Nebýt ZANu, tak se ta škola zvládá mnohem hůř.
když už jsem předělával po několikáté dispozice, tak už to vážně nebylo ono ;)
vše mne bavilo (o něco hůře hodnotím pozdní příchody, pozdní odevzdání, horší finální komunikaci a to, že sme nepomohli ostatním s přípravou výstavy) za to se omlouvám
Když jsem přišel pozdě, nebo odevzdal po termínu.
selhání včas odevzdat
Rozcvičky, ale ne vždy (podle nálady asi)
rozcvičky
Dělat skicy
to vážně nevím :D nerada přednáším referáty, ale to ani není tím, že by mě to nebavilo..
Možná trošku občas "tlačení" do skic. Chápu že to je pro nás vhodné, ale někdy to člověk necítí řekl bych.. Možná jen já a je to špatně a neměl bych proto být architekt, ale ne zase tyhle myšlenky help
??? (rozmyslím si, nejsem si jist, pošlu zprávu)

Co mne zaujalo na jiných zanech a doporučuji k inspiraci: (14 odpovědí)
Ostatní zany by se měly inspirovat u vás.
Buřičová měla skvěle formulované zadání, fakt špica! Jinak mě dost děsí všechny ty Baby a perspektívy růčo :E
Abstraktnejšie zadania. Niektoré krajšie plachty.
Těžko říct, náš ZAN je nejlepší a ani moc nevím, jak to funguje jinde. Takže bych nic neměnila.
Já se přiznám, že jsem neměl moc čas sledovat ostatní, to bych měl asi napravit. Ale letní semestr měli ostatní hezčí plachty asi.
nestihl jsem si dostatečně projít ostatní zany-doplním později
Z jiného zanu nevím.. Ale v liberci! V prvním semestru pracují na projektech (klidně menších) a cílí na jejich realizaci. př. https://www.facebook.com/pg/FuaTul/photos/?tab=album&album_id=1070619043111078&__tn__=-UC-R
Studenti jsou často nespokojeni mám pocit, ale asi nejsem schopnej nic odsoudit ani říct že je něco l
Nevím, možná to, když je hlavní skica(perspektiva) projektu barevná a víc výrazná...
vizualizace projektu
Jiné zanu mě nepřišli zajímavější než náš. Asi nic
Nemůžu si vybavit nic zásadního. Když si vzpomenu, tak dám určitě vědět :)
Asi nejvíc ze všech výstav se mi líbí ta z vedlejšího ateliéru (tuším že arch. Sodomková a Denge) kdy využívají pokojových rostlin
Dvě věci: 1) důraz na výtvarné zpracování projektů (vizualizací) 2) jednotvárnost ateliérů - není myšleno asi jako možná inspirace, ale osobně by mě zajímalo, jaký má vliv zcela jednotné zadání, zpracování i "rady" při konzultacích* * nevím, jestli je to pochopeno - přínos studentům vytváření "krabic/boxů", ale na druhou stranu "správné" zpracování dokumentace (asi neumím popsat)

Co dalšího mám na srdci: (13 odpovědí)
Poděkování vám oboum, hodně jste mě toho naučily. :-)
Ateliér je asi nejdůležitější a nejsměrodatnější místo pro prváka, ovlivňujete, jak se cítí na škole, děláte to skvěle!
Ale vlastne si neviem predstaviť, že by som skončila v inom zane.
Díky za skvělý úvod do studia architektury. :)
Možná bych rád měl víc z urbanismu, ale to je asi moje osobní preference.
Máte skvělý přístup k výuce viz dřívěší mail (doufám že i další studenti zažijí tak skvělý zan jako my :))
ZAN je předmět který vedete perfektně. Spousta zábavy, mnoho vědomostí + zážitků. (a dračí lodě!). Je super jak jsou studenti zapojeni a mají volnější ruce při tvorbě. (možná bych zvážil pokud to nejde ješté víc.. př. Zapojení studentů jako kurátorů výstavy. Spolupráci při vymýšlení zadání druhého semestru... Věřím že tato forma je možná náročnější, ale určitě přispěje obou stranám. )
Asi že děkuju za ten rok a že jsem byl díky vám posilněn v rozhodnutí, že architektůra je opravdu něco čemu se chci věnovat.
Chtěla bych hlavně poděkovat vám, Dario a Míšo, vše bylo moc super a bavilo mě to. Díky!
Nejlepší ZAN, nejlepší učitelky, nejlepší spolužáci
Chtěl bych poděkovat vedoucím za cely rok, zajímavé úkoly a akce které jsme měli během studia. Bylo to skvělý a nezapomenutelný. Obzvlášť bych chtěl poděkovat Míše za skvěle rady a prikvapeli mě její znalosti a to jak dobře jich používá jak v práci tak i s námi v ateliéru. Poděkovat Darii za všichni exkurze a svobodu kterou jsme měli v práci. Jedním z nejlepších napíšu podle mě bylo to ze na mších prezentacích a excurzich s námi byli různé české architekti a ze jsme měli možnost slyšet různé názory. Děkuji
Přijde mi super, že s námi, Dario a Míšo, trávíte mnohem víc času, než musíte. Výlety a i třeba jenom odpolední piva jsou fajn a myslím, že to každý ocenil.
(asi se budu trochu opakovat, přeci jen dost mluvím, např. v opilosti :D) Oceňuji práci Darii, a to především její schopnost konzultací a posouvání projektů nedirektivním způsobem dopředu. Dále umění pokládání otázek. Propojení navrhování s více obory a aktivitami. Závěrem množní úsilí a práce na výuce ZAN(T)U! Děláš to dobře..

Zvláštní poděkování těmto spolužákům 
(Komu a za co? Tuto odpověď zveřejníme):13 odpovědí
Všem za všechno.
Jura (&otec) - zázemí k tvorbě modelu a spousta dalších věcí, holky - neskutečně hybná, produktivní (, krmící) a akční síla; NotMonikaButNěkdoJinej
Felákom z Faly, že sme to spolu vydržali a dohodli sa. Kate, že so mnou zvládne tráviť mnoho času, smiať sa na hlúpych vtipoch a kráčať na strahovský kopec o tretej ráno. Šimonovi, že sa nesťažuje, keď mu rozkazujú 2 ženské a dokáže sedieť u počítača do samotného bolestivého rána, aby splnil sľub. Ateliéru (a asi hlavne dievčatám) za skvelú meninovú tortu. Za to, že si pomáhame aj keď nemusíme. Za to, že sa vieme, za seba pobiť a podporiť sa navzájom. A hlavne za skvelú atmosféru. Bára, Monča, Naty, Chava, Grigorii, Dominik, Juraj, Vašek, Alex, Martin, Kuba, Kate a Šimon - budete pre mňa červení aj keď niekto povie, že ste čierni! Zdar a sílu!
Báře a Monče, že byly vážně dobrej tým. Vám Dario a Míšo(ikdyž nejste spolužáci, poděkování vám patří), že jste nás dovedly až do zdárného konce a měly s náma dostatek nervů(nebo jste dobře skrývaly nervozitu). A všem za to, že jste byli ohleduplní a ochotní pomáhat a tvořili jste dobrou partu, nikdo nekopal jen za sebe. A to se v dnešní době vidí málo.
Vendy s Káťou, že to se mnou přežily.
Děkuji všem za vše byli jste skvělí
Všem. Za parádní atmosféru!
Hodně jsem se od vás naučil a byl to super rok. Díky! Omlouvám se, že jsme nepomohli s přípravou ateliéru. To bylo bezohledný...
Děkuji Vendy a Šimonovi, že to se mnou vydrželi a odvedli super práci na projektu!
Chtěl bych poděkovat všem spoluzakum ale nejvíc Chávez za spolupráci v druhem semestru. Našel jsem fakt dobře kamarády během tohoto roku.
Já vám chci poděkovat asi všem. Vždycky, když jsem něco potřebovala, tak mi někdo půjčil co měl, nebo poradil. A byla to srandaa
Vencigovi - za skvělé zaryglování semestru, Dominikovi - že jsme to dokopali k nějakému závěru
Vaškovi - za stálou a přínosnou opozici u projektu, za ukázání dalších možností při navrhování. Jurovi - za přínos "bláznivých" myšlenek a nápadů při navrhování, za skvělou práci na modelu a schopnost rychlých tvoření "podělků".  Monče - za trpělivost při opakování úkolů a zadání, za možnost si vždy popovídat, za pomoc. Natálce - za vytvoření a udržení naši ZANové party, za spolehlivost. Kubovi + Martinovi - za "otevření" nových končin života a světa, za bezedný optimismus, za progresivní myšlenky.
Chavě - za ukázání dalších postupů při navrhování, za srandu. Báře - za holku se kterou se mohu kamarádit, za inspirativní poznámky. Grigorimu - za poznání nového, za ukázku pracovitosti při návrhu. Kátě - za "kamarádství", za laskavost a upřímnost, za naději. Vendy - za krásné kresby, básně a texty, za pracovitost, za rozprávanie. Šimonovi - za pocit, že nejsi sám v tom zmatku a počtu věcí, co musím ještě udělat a co jsi zapomněl.  Alexovi - za inspiraci, za bláznivost, za ukázání zápalu do nového.

Žádné komentáře :

Okomentovat