Toto je shrnutí ankety o ZANu 2018-19
UČENÍ A JEHO FORMY
Zjistil jsem o sobě, že
zvládnu...(14 odpovědí)
Pilovat dřevo, nařezat plech...
se kousnout a nespat. A
prosazovat si svoje. Psát texty.
Nespať viac než 24 hodín, rezať
pobytové schody so spánkovou depriváciou, poraziť to počítačové monštrum,
pracovať v tíme (prekvapivo) a niekedy niečo vymyslieť aj pod nátlakom.
Pracovat ustavičně, dokud nejsem
spokojená s výsledkem, což mě překvapilo, jelikož se považuju za celkem dost
líného člověka.
nespat
řešit různé situace
Překonat negativitu a udělat
plachtu na vanu. Ne tak dobře vždycky se dohodnout v týmu. Určitou míru
disciplíny
Delší dobu nespat a stejně si
práci na projektu užít.
10krát víc, než jsem si myslela
na začátku školního roku
Mít život mimo školu, v
předchozím ročníku jsem trávicí o hodně víc času ve škole
Přijímat názory ostatních a
domluvit se na kompromisu, i když jsem já sama chtěla něco jiného.
Pomoct ostatním dostat FA ČVUT
na čtvrté místo na závodě dračích lodí, na který se mi příšerně nechtělo ale
nakonec jsem si ho převelice užil. A poprvé jsem viděl živého krtka na cestě
zpět, takže ikdybych si ho neužil tak by to rozhodně stálo zato!
I věci, které bych dříve a možná
i stále označil za "nereálné"...
Zjistil jsem o sobě, že
mi nejde...(14 odpovědí)
Stříhat plechovky
dotahovat detaily? jsem lenoch;
asi žádný velký novinky
Zas nie tak často pracovať pod
nátlakom a rýchlo, spomenúť si na detaily, prezentovať, vyjadrovať sa priamo,
dispozície?
Dostatečně vyjádřit a vysvětlit
moje nápady a myšlenky.
nespat
pracovat na úkor zdraví (spánku)
Nespat a vždycky bezmyšlenkovitě
dělat co se řekne
Naskicovat něco během chvilky
v plné míře navrhovat a obecně
dobře pracovat kvůli ohraničenému času, který máme na škole. Myslím, že
dokazala bych mnohem víc, kdybych mohla víc se soustředit na ZANu
Pracovat ve photoshoopu a dělat
malé projekty
Moc mi nejdou kreslit výkresy.
Vždycky něco přehlídnu, udělám čáru navíc..
Možná že mi občas nejde se tolik
prosadit
V této oblasti jsem nenašel nic
"nového", avšak opravdu jsem špatný na dodržování termínů a
dokončování práce!
Jsem rád, že jsem se
naučil (jmenuj 3 věci/dovednosti)...(14 odpovědí)
Domluva ohledně projektu(i
čehokoliv jiného), nebát se zeptat, poradit si se vším
náš model byl skvělá zkušenost,
práce ve skupině, posun v AutoCADu
Pozerať sa pred seba a nie do
zeme, lepšie vnímať dôležitosť drobností, ktoré podmieňujú ako sa cítime v priestore,
grafitti!
- postup při tvorbě návrhu -
spoustu vědomostí, co se (ne)týká architektury - vytrvale pracovat
umět vypnout hlavu ačkoliv toho
má člověk hodně, dělat z betonu, být trpělivý, nespat
lépe pracovat v týmu, lepší
manuální zručnosti, pozorněji vnímat prostor
žít spokojený život, hledat nová
řešení, netrápit se
schopnost přistupit na
kompromisi , kašírovat, brousit a řezat flexou, , svářet, vrtat, hoblovat a
zdít
Týmovou spolupráci, pozorovat a
obdivovat architekturu kolem sebe, práci se spreji
pracovat v tymu; vnimat kritiku;
postupovat dál v návrhu, nedržet se s prvním konceptem, jak to bylo se sklepem
v prvním semestru
Pracovat v Archicadu, pracovat
ve skupině, třídit porady
vyjadřovat svůj vlastní názor
před ostatními (alespoň doufám), dělat modely ze sádry a betonu, přemýšlet nad
architekturou z více pohledů
- Nevrhat se do projektu ihned,
ale dát mu trochu čas na srovnání v hlavě a dozrátí.. - Úvod do strastiplného
světa dispozic - Nevím jestli naučil, ale zkusil jsem si jak řezání cihel flexou,
tak normální pilkou na dřevo, nákup materiálů, držel jsem porobetonovou
tvárnici a hlavně zkusil si dávání a trhání vlasů (smíchy i zoufalstvím, jedno
posiluje druhé - které co záleží asi od idividuálního přístupu) při maltě :-)
Nový druh přemýšlení (jako
"architekt") Vytváření názorů, mluvit o architektuře... (to se budu
samozřejmě dále učit) Pracovat ve skupině, zažít to!
Hodilo se mi, že
umím... (14 odpovědí)
Pracovat rukama
spousta věcí z minulého
semestru, vlastně i tohoto za pochodu
Stále si kresliť pre radosť.
Prinútiť sa pracovať. Byť zodpovedná.
Nenazvala bych to tak, že umím.
Spíš že už mám zkušenosti. Tudíž hodilo se mi, že mám zkušenosti s různými
výtvarnými technikami.
ztloukat dřevo z minulého
semestru a v Bauhausu si už pamatuju, kde co mají
vše co umím
spolupracovat
Rýsovat
některé programy na počitači,
díky který jsem líp rozuměla projektu. A dobře komunikovat s lidmi a hledat
pomoc, když ji potřebuju
Že už mám nějakou skušenost s
architekturou
Alespoň základní věci s různým
nářadím. Například, když jsme s Mončou pilkou na železo řezaly 17 dřevěných
hranolů na modely kontejnerů, nebo s Natál řezaly a vratly sokl (i když je
křivej).
Přistoupit na kompromis v zájmu
ušetření času..?
komunikovat
Jsem rád, že jsem se
odnaučil... (10 odpovědí)
Dělat všechno sama
bát se kreslit
Báť sa vyjadriť názor. Aj keď je
to celkom rozporuplná odpoveď.
Nechávat vše na poslední chvíli.
stresovat se termínama, nemá to
cenu
lpět na vlastních nápadech
Nevím
pochybovat o sobě (v studiu
architektury)
Zatím nezvládám chodit všude
včas, tak úplně nevím...
prosazovat jen to, co považuji
za nejlepší.
BÝT ARCHITEKT
Jak se po roce studia
změnila Vaše představa o práci architekta? (14 odpovědí)
Že dělat architekta není práce
Po-Pá od 8 do 16. Je to něco, co děláme furt, jako práci, koníčka ale i ve
volných chvílích.
Před rokem jsem prakticky
nevěděl co to znamená - sakra dost!
Veľa práce, nikdy nič nie je
finálne, vie mnohé a zároveň nič, ale snaží sa so všetkých síl a to ho šľachtí!
Neexistuje možnosť na 100%. Malý polyhistor s veľkou zodpovednosťou.
Je to ještě větší dřina, než
jsem čekala, ale nic, co by mě odradilo.
No je to stres :) o něco větši
než jsem čekal. Ale lidi jsou milejší než jsem předpokládal. Aspoň zatím.
čím dál více je pro mě
architektura obor bez hranic
Velmi. Myslím že jde dělat mnoha
způsoby. Trend tíhne ke stresu a náročnosti, ale věřím, že záleží na každém
jedinci. Moje představa je zdravá práce, která pomáhá okolí.
asi se moje představsa moc
nezměnila, možna objevení že je to psychicky a fyzicky náročná práce. Vyhoření
a vyčerpaní je velké riziko.
Už vím víc co to obnáší, že
architekt vlastně musí umět a znát v podstatě vše
pochopila jsem skutečné
náročnosti té profese, ale zároveň otevřela pro sebe nové věci, v kterých lze
"hrát" a rozvíjet kreativitu
Moji představa se moc nezměnila
Představa o práci se asi zásadně
nezměnila, ale zjistila jsem, že častou součástí jsou různé právní spory a
tahanice. Ale když se na konci zadaří, tak proč ne. A taky jsem nabyla dojmu,
že architekti nemají moc volného času na ostatní zájmy :D
Nijak výrazně.. Možná se
zmírnila nekonečná sinusoida otázky "jsem na správné škole?" ne ve
smyslu zdali to dělat chci, ale zdali to dělat zvládnu anižbych plýtval
kyslíkem
Tuto otázku si dovolím trochu
pozměnit a podal bych ji spíše jako: "Jaká představa o práci architekta se
vám po roce studia vytvořila?" Před nástupem na fakultu jsem věděl, že
architekt kreslí domy, nyní si troufám říci, že jsem se v jeho práci minimálně
zorientoval. A i když stále neznám všechny úskalí tohoto povolání, vím, že to
stojí za to vynakládané úsilí!
Která fáze práce (na
projektu do Řevnic) pro mne byla nejzábavnější? (14 odpovědí)
Vymýšlení ho.
Hledání cesty, model
Úplný začiatok - vymyslieť
formu, riešenie problémov a model.
Asi když už se vyklubal téměř
výsledek. Možná atelierový týden, kdy vše začalo dostávat finální tvar/podobu.
kdykoliv měla Katka jiný názor,
+ dělání situace náměstí
workshop skuhrov, projekt VANA,
(vše ostatní mne také náramě bavilo:))
Nezvládnu ohodnotit. Vše jsem si
užil naplno!
Všechno bylo super
Finální model a celkově
atelierový týden
vyroba modelu
Všichni váze mě přišli strjne
zajímavé
Asi když už jsme dostaly
základní představu o tom, jak bude dům fungovat a řešily, jak to přesně
provedeme a jaké materiály použijeme.
práce na modelu řekl bych.. jak
digitálním 3d tak cihlovym :-)
Prvotní plánování konceptu a
návrhu + konečné vytváření sochy (modelu)
Která fáze práce na
projektu pro mne byla nejtěžší? A proč? (14 odpovědí)
Model - shánění materiálů.
Všechan dokumentace - ve
skupince trošku vázla komunikace a rozhoz sil.
Snažiť sa začať od začiatku, dať
forme príjemnejší tvar. Všetky pôvodné nápady sa mi zdali priemerné, nudné a
nebola som s tým v určitých chvíľach spokojná.
Možná ze začátku, aby se projekt
ubíral správným směrem. (Nebýt vás dvou, tak nevím, jak by se to odvíjelo. Co
bez vás budeme dělat?)
Cca tři dny před odevzdáním,
ještě jsem byl při smyslech, ale síly už docházely. Poslední noc už nebyla síla
ani na ty smysly, pak už to bylo dobré :)
Ladění společné představy o
konceptu a vizích v týmu (často trvala velmi dlouho, šla do nejmenších
podrobností a byla náročná jak fyzicky tak psychicky ale moc důležitá a jsem za
ní rád)
Když jsem spal méně než bych
potřeboval. Nebyl jsem tolik efektivní.
domluvit se v týmu, speciálně na
začátkuuu
Začátek. Protože jsme ve skupině
nebyli sehraní a měli odlišné názory, takže trvalo než jsme se dohodli na
konceptu
začátek návrhu –> kvůli
neurčitosti
Nejtěžší vždycky bylo opravovat
chyby
Řekla bych, že to byla práce na
modelu. Několikrát jsme zjistily, že takhle to držet nebude a podobně. I přes
to je to ale moje oblíbená část.
Asi začít. Všichni požadují
koncepty (což je řekl bych logické) a já zkrátka žádný na začátku neměl.. Ais
byla chyba vložit se do toho v tramvaji hned po dostání zadání. :-)
Závěrečné opravy a dodělávky v
kolečku: "řez, půdorys, fasáda, řez, půdorys, fasáda,..."
Člověk potřebuje dělat
smysluplné věci. Jaký smysl by měla práce architekta ve Vašem podání? (14
odpovědí)
Dělat svět hezčí, nejen pro nás
lidi ale i se starat o naší přírodu.
dělat radost lidem!
Vytvoriť niečo potrebné a
dokázať to aj ostatným. Vytvoriť miesto, ktoré síce nemusí byť na prvý pohľad
krásne, ale po čase si ho zaľúbite. Spríjemniť svet okolo seba.
Pracovat pro lidi a dělat je
spokojenými. Pracovat na změně chápání veřejnosti, co(kdo) je architekt. Aby
pochopili, že pracujeme pro ně, ne proti nim.
Umět pojmenovat problémy města a
snažit se pomoci najít k nim řešení (najít řešení ale musí samozřejmě více
lidí)
snažit se dělat svět lepším
Pomáhat lidem a planetě.
Rozvíjet společnost i její hodnoty.
Architekt je jeden z mála, co má
možnost pozitivně zasahovat do prostředi ve kterém lidé žijí. Relativně
vznešené poslání a práce, která mi příjde smysluplná.
Architektura přináší radost,
krásu, místo k bydlení a pobývání, je všude, je důležítá, ovlivňuje životy
lidí... Navíc je spousta míst, kde by se architektura dala vylepšit a nejen
domy by se daly zlepšit, ale i povědomí lidí o architektuře a o práci
architekta.
zlepšeni kvality a funkčnosti
života společnosti, přes které lze změnit i samu společnost
Tvoří prostředí pro společnost
Dělat radost lidem, pro které
stavbu navrhuji, ale zároveň u toho myslet i na přírodu. Hodně mě baví
přemýšlet nad tím, co je a není ekologické a jak by šly věci udělat jinak,
zajímavěji a zdravěji.
Přispívání na "kráse"
okolí, snad i pomoc lidem zařídit si pěkný domov v klidu a bez nějakého tlaku.
Šetřit prostředí kolem nás.
Teď bych mohl vyjmenovat mnoho a
věřím, že se mi v průběhu studia ještě spoustu odhalí. Nyní bych však chtěl
vyzdvihnout možnost architekta povznést a zlepšit místo kolem sebe, okolní
svět, a tím zároveň život svůj i ostatních..
ZPĚTNÁ VAZBA ZANu
Co mne v zanu nebavilo: (14
odpovědí)
Nic mě nenapadá.
Asi nic konkrétního, občas se
asi při prezentacích dostavily chvilky nudy, ale tak to bude asi u každého
někdy...
Možno stres v prvom semestri,
keď som nevedela, čo a ako. Práca na betonovom modeli a podobne. Avšak, keď to
človek prekoná, tak sa cíti skvelo a výsledok za niečo stojí.
Nic konkrétního i nekonkrétního
mě asi nenapadá. Nebýt ZANu, tak se ta škola zvládá mnohem hůř.
když už jsem předělával po
několikáté dispozice, tak už to vážně nebylo ono ;)
vše mne bavilo (o něco hůře
hodnotím pozdní příchody, pozdní odevzdání, horší finální komunikaci a to, že
sme nepomohli ostatním s přípravou výstavy) za to se omlouvám
Když jsem přišel pozdě, nebo
odevzdal po termínu.
selhání včas odevzdat
Rozcvičky, ale ne vždy (podle
nálady asi)
rozcvičky
Dělat skicy
to vážně nevím :D nerada
přednáším referáty, ale to ani není tím, že by mě to nebavilo..
Možná trošku občas
"tlačení" do skic. Chápu že to je pro nás vhodné, ale někdy to člověk
necítí řekl bych.. Možná jen já a je to špatně a neměl bych proto být
architekt, ale ne zase tyhle myšlenky help
??? (rozmyslím si, nejsem si
jist, pošlu zprávu)
Co mne zaujalo na
jiných zanech a doporučuji k inspiraci: (14 odpovědí)
Ostatní zany by se měly
inspirovat u vás.
Buřičová měla skvěle formulované
zadání, fakt špica! Jinak mě dost děsí všechny ty Baby a perspektívy růčo :E
Abstraktnejšie zadania. Niektoré
krajšie plachty.
Těžko říct, náš ZAN je nejlepší
a ani moc nevím, jak to funguje jinde. Takže bych nic neměnila.
Já se přiznám, že jsem neměl moc
čas sledovat ostatní, to bych měl asi napravit. Ale letní semestr měli ostatní
hezčí plachty asi.
nestihl jsem si dostatečně
projít ostatní zany-doplním později
Z jiného zanu nevím.. Ale v
liberci! V prvním semestru pracují na projektech (klidně menších) a cílí na
jejich realizaci. př.
https://www.facebook.com/pg/FuaTul/photos/?tab=album&album_id=1070619043111078&__tn__=-UC-R
Studenti jsou často nespokojeni
mám pocit, ale asi nejsem schopnej nic odsoudit ani říct že je něco l
Nevím, možná to, když je hlavní
skica(perspektiva) projektu barevná a víc výrazná...
vizualizace projektu
Jiné zanu mě nepřišli
zajímavější než náš. Asi nic
Nemůžu si vybavit nic zásadního.
Když si vzpomenu, tak dám určitě vědět :)
Asi nejvíc ze všech výstav se mi
líbí ta z vedlejšího ateliéru (tuším že arch. Sodomková a Denge) kdy využívají
pokojových rostlin
Dvě věci: 1) důraz na výtvarné
zpracování projektů (vizualizací) 2) jednotvárnost ateliérů - není myšleno asi
jako možná inspirace, ale osobně by mě zajímalo, jaký má vliv zcela jednotné
zadání, zpracování i "rady" při konzultacích* * nevím, jestli je to
pochopeno - přínos studentům vytváření "krabic/boxů", ale na druhou
stranu "správné" zpracování dokumentace (asi neumím popsat)
Co dalšího mám na srdci: (13 odpovědí)
Poděkování vám oboum, hodně jste
mě toho naučily. :-)
Ateliér je asi nejdůležitější a
nejsměrodatnější místo pro prváka, ovlivňujete, jak se cítí na škole, děláte to
skvěle!
Ale vlastne si neviem
predstaviť, že by som skončila v inom zane.
Díky za skvělý úvod do studia
architektury. :)
Možná bych rád měl víc z
urbanismu, ale to je asi moje osobní preference.
Máte skvělý přístup k výuce viz
dřívěší mail (doufám že i další studenti zažijí tak skvělý zan jako my :))
ZAN je předmět který vedete
perfektně. Spousta zábavy, mnoho vědomostí + zážitků. (a dračí lodě!). Je super
jak jsou studenti zapojeni a mají volnější ruce při tvorbě. (možná bych zvážil
pokud to nejde ješté víc.. př. Zapojení studentů jako kurátorů výstavy.
Spolupráci při vymýšlení zadání druhého semestru... Věřím že tato forma je
možná náročnější, ale určitě přispěje obou stranám. )
Asi že děkuju za ten rok a že
jsem byl díky vám posilněn v rozhodnutí, že architektůra je opravdu něco čemu
se chci věnovat.
Chtěla bych hlavně poděkovat
vám, Dario a Míšo, vše bylo moc super a bavilo mě to. Díky!
Nejlepší ZAN, nejlepší učitelky,
nejlepší spolužáci
Chtěl bych poděkovat vedoucím za
cely rok, zajímavé úkoly a akce které jsme měli během studia. Bylo to skvělý a
nezapomenutelný. Obzvlášť bych chtěl poděkovat Míše za skvěle rady a prikvapeli
mě její znalosti a to jak dobře jich používá jak v práci tak i s námi v
ateliéru. Poděkovat Darii za všichni exkurze a svobodu kterou jsme měli v
práci. Jedním z nejlepších napíšu podle mě bylo to ze na mších prezentacích a
excurzich s námi byli různé české architekti a ze jsme měli možnost slyšet
různé názory. Děkuji
Přijde mi super, že s námi,
Dario a Míšo, trávíte mnohem víc času, než musíte. Výlety a i třeba jenom
odpolední piva jsou fajn a myslím, že to každý ocenil.
(asi se budu trochu opakovat,
přeci jen dost mluvím, např. v opilosti :D) Oceňuji práci Darii, a to především
její schopnost konzultací a posouvání projektů nedirektivním způsobem dopředu.
Dále umění pokládání otázek. Propojení navrhování s více obory a aktivitami.
Závěrem množní úsilí a práce na výuce ZAN(T)U! Děláš to dobře..
Zvláštní poděkování
těmto spolužákům
(Komu a za co? Tuto odpověď zveřejníme):13
odpovědí
Všem za všechno.
Jura (&otec) - zázemí k
tvorbě modelu a spousta dalších věcí, holky - neskutečně hybná, produktivní (,
krmící) a akční síla; NotMonikaButNěkdoJinej
Felákom z Faly, že sme to spolu
vydržali a dohodli sa. Kate, že so mnou zvládne tráviť mnoho času, smiať sa na
hlúpych vtipoch a kráčať na strahovský kopec o tretej ráno. Šimonovi, že sa
nesťažuje, keď mu rozkazujú 2 ženské a dokáže sedieť u počítača do samotného
bolestivého rána, aby splnil sľub. Ateliéru (a asi hlavne dievčatám) za skvelú
meninovú tortu. Za to, že si pomáhame aj keď nemusíme. Za to, že sa vieme, za
seba pobiť a podporiť sa navzájom. A hlavne za skvelú atmosféru. Bára, Monča,
Naty, Chava, Grigorii, Dominik, Juraj, Vašek, Alex, Martin, Kuba, Kate a Šimon
- budete pre mňa červení aj keď niekto povie, že ste čierni! Zdar a sílu!
Báře a Monče, že byly vážně
dobrej tým. Vám Dario a Míšo(ikdyž nejste spolužáci, poděkování vám patří), že
jste nás dovedly až do zdárného konce a měly s náma dostatek nervů(nebo jste
dobře skrývaly nervozitu). A všem za to, že jste byli ohleduplní a ochotní
pomáhat a tvořili jste dobrou partu, nikdo nekopal jen za sebe. A to se v
dnešní době vidí málo.
Vendy s Káťou, že to se mnou
přežily.
Děkuji všem za vše byli jste
skvělí
Všem. Za parádní atmosféru!
Hodně jsem se od vás naučil a
byl to super rok. Díky! Omlouvám se, že jsme nepomohli s přípravou ateliéru. To
bylo bezohledný...
Děkuji Vendy a Šimonovi, že to
se mnou vydrželi a odvedli super práci na projektu!
Chtěl bych poděkovat všem
spoluzakum ale nejvíc Chávez za spolupráci v druhem semestru. Našel jsem fakt
dobře kamarády během tohoto roku.
Já vám chci poděkovat asi všem.
Vždycky, když jsem něco potřebovala, tak mi někdo půjčil co měl, nebo poradil.
A byla to srandaa
Vencigovi - za skvělé zaryglování
semestru, Dominikovi - že jsme to dokopali k nějakému závěru
Vaškovi - za stálou a přínosnou
opozici u projektu, za ukázání dalších možností při navrhování. Jurovi - za
přínos "bláznivých" myšlenek a nápadů při navrhování, za skvělou
práci na modelu a schopnost rychlých tvoření "podělků". Monče - za
trpělivost při opakování úkolů a zadání, za možnost si vždy popovídat, za pomoc. Natálce - za vytvoření a udržení naši ZANové party, za spolehlivost. Kubovi +
Martinovi - za "otevření" nových končin života a světa, za bezedný
optimismus, za progresivní myšlenky.
Chavě - za ukázání dalších postupů při
navrhování, za srandu. Báře - za holku se kterou se mohu kamarádit, za
inspirativní poznámky. Grigorimu - za poznání nového, za ukázku pracovitosti při
návrhu. Kátě - za "kamarádství", za laskavost a upřímnost, za naději. Vendy - za krásné kresby, básně a texty, za pracovitost, za rozprávanie. Šimonovi - za pocit, že nejsi sám v tom zmatku a počtu věcí, co musím ještě
udělat a co jsi zapomněl. Alexovi - za inspiraci, za bláznivost, za ukázání
zápalu do nového.
Žádné komentáře :
Okomentovat