ANALÝZY

PREZENTACE - JAK TO PROBĚHNE:

Středa 8. října od 9h, strávíme tím celý čas ateliéru. Každá trojice představí spolužákům, co zjistila o své lokalitě, jak tomu rozumí, jak to interpretuje a co ji zaujalo, co vidí jako problém. Rádi bychom, aby to nebyl monolog, ale debata jak s d+m, tak se spolužáky. Cílem je vzájemně se inspirovat v metodě, přístupu, tvořivosti, systematičnosti, v umění prezentovat atd.

JAK SE PŘIPRAVIT:

Veškeré podklady, i ručně připravené, nahrajete na platformu MIRO, do připravených sekcí, které pak na obrazovce budete promítat. (Na MIRO se přihlásíte odkazem výše + potřebujete google účet). 

Preferujeme, když obrázky mluví za sebe a komentář je doplní o to, co se nedá nakreslit, napsat. Texty - preferujeme spíš jen popisky, hesla, krátké věty. Souvislý text není užitečný... Vždy se hodí zkusit si prezentovat nanečisto, mít v ruce poznámky nebo osnovu, domluvit se, co kdo z trojice bude říkat. Prosím pohlídejte si čas na přípravu: doplňovat prezentaci ve středu ráno již nebude možné: potřebujeme Vaši plnou pozornost v ateliéru.

OBSAH PREZENTACE:

Jednotlivé karty na MIRO:


  1. ŠIRŠÍ VZTAHY: (kresba/schémata do mapy)

Vztah území k jeho okolí, pozice ve městě a vzájemný vztah místa a města, vybavenost okolí, dopravní dostupnost, vaše první představa perimetru řešeného celku. Jak je oblast vymezena, jak a kde je hranice propustná?

  1. URBANISTICKÉ ČLENĚNÍ A SCÉNA: (kresba/schémata do mapy/fotky)

Členění lokality na oblasti podle charakteru, funkčních celků. Dominanty, hlavní trasy, důležité uzly: křížení cest, vstupní body, meetingpoint, zázemí

  1. POCITOVÁ ANALÝZA: (kresba - schematická pocitová mapa lokality)

Materialita, velikost (působení na člověka), komu je místo určeno, pocit bezpečí. Hluk, smog, termální vjem, čich atp.

  1. STOPY HISTORIE (mapa nebo fotky, prolnutí map přes sebe)

Zobrazit, jakou roli tam hrají historické stavby, trasy a zaniklá historie - např. prostřednictvím památníku, apod.

  1. FUNKCE (orientační plánek s piktogramy/popiskami a základní parametry)

Kde jsou v lokalitě jaké služby, provozy, sportoviště, kulturní objekty a místa, komerce, bydlení apod. Zde podklady.

  1. LIDÉ (fotky nebo nebo/a kresby/ilustrace)

Jak se tam lidé chovají: “katalog” sociálních situací (min. 8-10)

  1. PROBLÉMOVÁ MAPA (do mapy znázornit a k tomu fotky).

Divná místa, disfunkční místa, anomálie, nepěkná místa (umět popsat v čem to spočívá) atd

  1. INDIVIDUÁLNÍ ČTENÍ MÍSTA: (Mimo obecné postupy hledat své vlastní analytické metody - nahrávka, artefakt, kresba, foto, běh, skate, gastro, text -povídka, báseň, data, rozhovor, atp.) Každý student z trojice vymyslí svůj přístup a znázornění pro prezentaci.

  1. CO DALŠÍHO JE PRO LOKALITU PODSTATNÉ (a nebylo řečeno)... například plány budoucího rozvoje apod.


Pozn: v této fázi zatím neřešíme budoucí umístění domku hlídače. Snažíme se udržet si pohled na CELEK.